لینک کوتاه خبر

ورود شرکت خارجی برای مقابله با پسماند در گیلان

تولم نیوز : عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یکی از دلایل دعوت از شرکت خارجی و ایرانی را بهبود وضعیت پسماند در استان گیلان دانست و گفت: این شرکت مدعی است توانایی بازیافت ارتفاع صد متری زباله‌های انباشت شده سنوات گذشته و حذف دپوی موجود را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی سنگری امروز در جلسه پسماند کشور با بیان اینکه نارضایتی از وضعیت پسماند در گیلان همچنان ادامه‌دار است، اظهار کرد: در جریان این جلسه به تذکر در صحن مجلس پیرامون اعلام نارضایتی از روند اجرای فعالیت‌های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان و دلایل آن پرداخته شد که موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری هیچ زباله‌ای وارد سراوان نخواهد شد، گفت: بر اساس قول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار و مسؤولان مربوطه در خصوص بسته شدن ورودی سایت زباله سراوان، در پایان سال ۱۴۰۱ یعنی هیچ زباله‌ای وارد سراوان نمی‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به خنثی‌سازی گاز متان موجود در محل انباشت زباله در سراوان بیان کرد: بررسی‌های لازم به‌ منظور خنثی‌سازی تجمع گاز متان محل پسماند زباله سراوان با جدیت پیگیری شده و راه‌کارهایی برای رفع آن اندیشیده شود.

احمدی با بیان اینکه عملیات به‌سازی لندفیل سراوان باید تسریع یابد، تصریح‌کرد: در این جلسه رفع معضل شیرابه و تصفیه خانه سایت زباله سراوان و لندفیل جدید را مورد تأکید قرار دادم و مقرر شد هفته جاری شرکتی از شیراز که تعامل بسیاری با استان گیلان دارد و علاوه بر این شرکتی خارجی را با هدف از بین بردن دپوی زباله‌های سراوان مجددا به استان گیلان دعوت کنیم.

وی یکی از دلایل دعوت از شرکت خارجی و ایرانی را بهبود وضعیت پسماند در استان گیلان دانست و افزود: این شرکت مدعی است توانایی بازیافت ارتفاع صد متری زباله‌های انباشت شده سنوات گذشته و حذف دپوی موجود را دارد.

به گفته عضو مجمع نمایندگان گیلان، سراوان ظرفیت پذیرش زباله جدید را نداشته و باید اقدام عاجل در راستای احداث لندفیل جدید و اطمینان از رفع مشکل سراوان اتخاذ شود.

احمدی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه‌های کودآلی و ضرورت خرید دستگاه زباله‌سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در جهت رفع مشکل پسماند زباله بیان کرد: جلسات پیگیری روند موارد مذکور باید بصورت هفتگی و با حضور اینجانب و نماینده‌ای از مردم تشکیل شود و ضمن ارائه برنامه زمان‌بندی، باید مردم در جریان نحوه پیشرفت پروژه‌های به‌سازی معضل سراوان و کودآلی و زباله‌سوز باشند.

وی با بیان اینکه حل معضل پسماند سراوان به دغدغه اصلی مسؤولان مبدل شده است، افزود: مقرر شد، رئیس سازمان پسماند کشور و مسؤولان مربوطه استانی و سرپرست شهرداری تا پایان هفته آینده جدول زمان‌بندی اعلام کنند و در همین راستا جلسه‌ای در استان تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *