لینک کوتاه خبر

گیلان از قرمز در آمد

تولم نیوز : براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک چهار شهرستان دیگر استان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج و نارنجی شدند و به این ترتیب ۱۶ شهرستان گیلان نارنجی هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک که پس از یک هفته اعلام شد، شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه ، صومعه سرا و بندرانزلی از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تغییر یافتند.

پیش از این شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال ، تالش ، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر نارنجی شده بودند.شهرستان املش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند نزولی بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گفت: هم اکنون ۸۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود: اگر چه آمار بستری های مبتلا به کرونا روند کاهشی را طی می کند اما وضعیت شکننده است لذا همچنان باید شیوه نامه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جدی گرفته شود.

کارشناسان بهداشتی مهمترین راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی عنوان می کنند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

گیلان با ۱۷ شهرستان و دو و نیم میلون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *