لینک کوتاه خبر

۶۴۰ هزار نفر تاکنون در گیلان مقابل کرونا واکسینه شدند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۶۴۰ هزار نفر در گیلان مقابل کرونا واکسینه شدند و ۱۴۰ هزار نفر از این تعداد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه بیماری کرونا در استان گیلان همچنان رو به افزایش است و 450 نفر در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در استان گیلان به بیش از هزار و 950 نفر رسیده است عنوان داشت: 38 نفر از هم‌استانیانمان در اثر ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته جان باختند.

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان افزود: تعطیل نبودن بسیاری از اماکن و مشاغل گروه 2، 3 و 4 در شهرهای قرمز، عدم هماهنگی و همکاری مردم و مسئولین در راستای عدم تجمع در مراسم، پاساژها و خیابان‌ها عامل شرایط کنونی است.

حیدرزاده با بیان اینکه مردم عملاً مانند روزهای عادی رفتار می‌کنند گفت: استان گیلان روزهای بسیار بدی را سپری می‌کند و از این رو از مردم خواستاریم تا شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند؛ سعی ما این است که با بالابردن آمار واکسیناسیون جلوی وضعیت موجود را بگیریم.

وی از تزریق 640 هزار دوز واکسن کرونا در گیلان خبر داد و افزود: 140 هزار نفر از مردم گیلان دوز اول و دوم واکسن را دریافت کردند و امیدواریم با تسریع واکسیناسیون درصد بالایی از مردم گیلان را نسبت به بیماری ایمن کنیم تا آمار مرگ و میر کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *